Slav?

Hejsan!

Sitter här och tittar på lite How I met your mother samtidigt som jag ätit rester från gårdagen till lunch! Måste säga att jag lyckades verkligen i köket igår! Ugnstekt korv med baby morötter och potatismos <3

Har jobbat inatt och nu ikväll väntar ännu en jobb natt. Har också blivit tilldelad några dagar/nätter nästa månad så jag är hemskt nöjd. Men hur mycket jag än gillar mitt jobb så kan jag nu i dagens heta debatter inte känna mig som annat än en slav.
Kommunen här i stan har ju valt att alla vi Visstidanställda ska ändras till Vikarier och därmed nollställas. All den här tiden som vi har slavat för Kommunen, jobbat dubbla pass, aldrig haft rätt till ledighet/sjukdom, inte kunnat haft ett liv eftersom att "jobbet kommer alltid först", jobbat stohelger/somrar . Allt det har man gjort för INGET?
Hur kan dom ha rätten att göra så mot oss?!

Detta gör mig så hemskt irriterad. Allt som man gjort hittils har ju varit för att man förhoppningsvis tillslut skulle få rätten till att vara sjuk, få ha semester och ha möjligheten att för en gångs skull planera sitt liv. Detta är tydligen för mycket begärt..

ne ska sätta mig och beställa hem lite "studiekataloger"..
Ska verkligen inte stanna resten av mitt liv som Undersköterska, för man har inget speciellt värde då..
Få se om det blir högskolan iår eller om det blir komvux först! Ska forska i detta och återkommer väl tillslut.


Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback