Pirates of the Carribbean

Var ju och såg senaste Pirates filmen igår på nattpremiären.
Måste motvilligt erkänna att jag hade lite rätt.
Har ju misstänkt ändå sedan jag fick veta att denna film var på G att den inte skulle klara av att leva upp till de tidigare Pirates filmerna. Fanns hemskt många anledningar till det

- Charmen är borta, känns lite grann som att dom tar populariteten för Pirates förgivet och glömmer bort att göra den ordentligt. 

- En historia där det utlämnas mycket,inte utelämna för uppföljaren (yes, är planerad en 5:e film) utan mer allmänt inte förklara vad, varför och hur. Detta gör att det blir ointressant.

- Tråkigt att det bara fanns 3,5 av de "gamla" skådespelarna kvar. Så många nya karraktärer att lära känna, och dom lyckades inte presentera dom på ett bra sätt.
- Tråkigt att "The bad guy" bara är en fis i rymden jämtemot Davy Jones. Dom hade verkligen kunnat göra "The bad guy" större, mäktigare, farligare istället för att byta ner sig ett snäpp.

Ja, som ni ser så är jag lite besviken. Såg den i 3D och för er som planerar att åka och se denna på bio så kan jag säga att den inte är värd att se i 3D. Var så pass lite 3D effekter så, ja, bättre att gå på vanliga föreställningen och spara några kronor.
Och visst, har man sett de tidigare Pirates filmerna så klart att man ska se den.
Även fast jag är besviken på denna och tror att det bara kommer gå utför nu, så kommer jag ju ändå gå och se den dagen den möjliga uppföljaren kommer. Så är det ju.

Men som sakt, klart sämst av de 4 filmerna, det kan man inte undkomma.


Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback